87 428 90 60  
sekretariat@sp7.gizycko.pl

ul.Wodociągowa 8
11-500 Giżycko


Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /templates/dd_speedtruck_109/functions.php on line 201

robotPodsumowaniem lektury pt. „Bajki robotów” Stanisława Lema w klasie 6B nie był tradycyjny sprawdzian wiadomości i umiejętności, lecz projekt, nad którym uczniowie pod czujnym okiem nauczycielki – Pani Marleny Żukowskiej - pracowali w zespołach przez kilka dni. Na początku szóstoklasiści zapoznali się z kryteriami. Zaprojektowana przez nich maszyna miała być użyteczna, czyli do czegoś służyć. Następnie mieli zredagować jej opis, instrukcję użycia oraz zareklamować ją w taki sposób, aby zachęcić do zakupu potencjalnego odbiorcę. W kryteriach Pani Marlena Żukowska zaznaczyła również, że maszyna ma być innowacyjna. Wyobraźnia uczniów oraz solidna praca w zespołach zaskoczyły nauczycielkę języka polskiego. Powstały: Roboniania (do opieki nad dziećmi w wieku od dwóch do siedmiu lat), Cyberprzyjaciel (jeśli czujesz się samotny, uruchom Cyberprzyjaciela), Cyberpies (przyjaciel najmłodszych), Cyberczołg (przeznaczony ds. militarnych). Cel projektu został osiągnięty. Uczniowie poćwiczyli umiejętność redagowania form wypowiedzi, poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną, a także pracę w grupach. Wszyscy byli zadowoleni z efektów pracy – zarówno szóstoklasiści, jak i ich wychowawczyni. galeria

marlenaPodsumowaniem lektury pt. „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza w klasach 5A i 5C nie był tradycyjny sprawdzian wiadomości i umiejętności, lecz projekt, nad którym uczniowie pod czujnym okiem nauczycielki – Pani Marleny Żukowskiej - pracowali w zespołach przez kilka dni. Na początku piątoklasiści zapoznali się z kryteriami. Mieli zaprojektować latawiec, który będzie zawierał następujące informacje: mapę ukazującą wędrówkę Stasia i Nel (na niej uczniowie zaznaczyli 5 ważnych miejsc oraz krótko opisali każde z nich), ciekawostki na temat flory i fauny Afryki oraz 2-3 wpisy do pamiętnika autorstwa Stasia lub Nel i 2 wpisy do pamiętnika Kalego lub Mei. Piątoklasiści bardzo dobrze wywiązali się z powierzonych im zadań – powstały ciekawe prace. Cel projektu został osiągnięty. Uczniowie poćwiczyli umiejętność redagowania kartki z pamiętnika oraz wyszukiwania odpowiednich informacji w tekście, poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną, a także pracę w grupach. Wszyscy byli zadowoleni z efektów pracy. galeria

praca zdalna7Nowy etap w historii naszej szkoły, nauczanie online. Od 16 marca nauczyciele kontaktują się z uczniami za pośrednictwem Librusa oraz innych platform, narzędzi do nauczania zdalnego. Także uczniowie mogą zadawać pytania i wysyłać swoje sugestie. Jeśli uczeń zgubił swój login, pomocą może służyć konto rodzica. Szkoła jest wszędzie tam, gdzie jest uczeń i nauczyciel, a zatem także w sieci. Obowiązuje kultura osobista, szacunek dla drugiej osoby, zaangażowanie w wykonywanie zadań i chęć współpracy. Nauczyciele mogą wystawiać oceny. Każdy z nauczycieli musi wypracować własne metody. Mamy nadzieję, że nowa forma nauczania będzie na tyle skuteczna, że kiedy się już spotkamy w budynku szkoły, nie będziemy musieli nadrabiać straconego czasu.

jpghttps://www.gov.pl/web/edukacja/zawieszenie-zajec-w-szkolach

„Burmistrz Giżycka, rekomenduje żeby podczas zawieszenia zajęć w szkołach, przedszkolach i żłobkach opiekę nad dziećmi sprawował jeden z rodziców, a nie dziadkowie, ponieważ osoby starsze należą do grupy największego ryzyka zachorowań. Ponadto należy zaznaczyć, że przerwa w nauce nie jest czasem ferii i zalecane jest ograniczenie wychodzenia z domu, ponieważ najskuteczniejszym środkiem profilaktyki w takiej sytuacji jest maksymalne ograniczenie kontaktów z innymi osobami.”

jpgSzanowni Państwo,
zgodnie z wytycznymi Rządu Polskiego, w związku z zagrożeniem zarażenia koronawirusem, informuję, co nastąpi:

1. Od jutra nie będzie zajęć dydaktycznych.
2. W czwartek 12 marca i piątek 13 marca w godzinach 6.30 - 16.30 zostaną zorganizowane zajęcia opiekuńcze tylko tym uczniom, których rodzice nie będą w stanie zapewnić opieki w ciągu dnia.
3. Od poniedziałku do odwołania szkoła zostanie zamknięta.
4. Od jutra do odwołania nie będą wydawane obiady.

Proszę o śledzenie na bieżąco zamieszczanych przez nas komunikatów.

Katarzyna Banach

egzaminPraca w grupach na lekcjach języka angielskiego w klasach 8a i 8c zaowocowała stworzeniem ciekawych projektów. Uczniowie pod nadzorem p. Katarzyny Wójtowicz-Pac opracowali przykładowe wypowiedzi pisemne na egzamin ósmoklasisty. Można tu znaleźć listy formalne i koleżeńskie, wpisy na bloga oraz notatki. Forma pracy w grupach to idealny sposób na naukę w miłej atmosferze. Uczniowie czerpią wiedzę od siebie nawzajem. Projekty można przeczytać na II piętrze w bloku B. galeria

zola 6cDnia 6 marca w klasie VIc odbyły się zajęcia z dogoterapii. Odwiedziła nas pani Monika ze swoją podopieczną- suczką Zolą. Zola- jak przystało na prawdziwego terapeutę- była opanowana i bardzo spokojna, radośnie przywitała się z każdym z nas. Prowadząca opowiedziała nam , na czym polega jej praca. Przypomniała również zasady zachowania się wobec czworonogów. Także mogliśmy podziwiać sztuczki z piłką oraz znajdywanie ukrytych smakołyków. Poznaliśmy nawet sposoby na niesfornego pupila. To było naprawdę ciekawe spotkanie. galeria

obraczkaMłodzieżowa Grupa Badawcza Ptaków Wysypisk „Kania” z SP 7 uczestniczyła w akcji „Karmnik na składowisku”. Już po raz drugi uczniowie stali się bliskimi obserwatorami procesu łapania i obrączkowania ptaków na terenie zakładu. Poprzednim razem młodzież dowiedziała się po co obrączkuje się ptaki, jak to przebiega, jakich informacji możemy oczekiwać w związku z odczytaniem obrączki itd. W tym roku dr Dariusz Górecki zapoznał uczniów z najważniejszymi elementami pracy ornitologa – obrączkarza. Członkowie grupy „Kania” dowiedzieli się jak ważna jest wiedza i doświadczenie, które można zdobyć uczestnicząc na przykład w obozach obrączkarskich organizowanych na Pomorzu i w innych częściach naszego kraju. Obejrzeli też różnego rodzaju obrączki, które zakłada się ptakom w zależności od gatunku. Wrażenie na uczniach zrobiło porównanie wielkości obrączki, które zakłada się sikorom oraz łabędziom. Uczniowie porównali również obrączki metalowe i plastikowe. Okazało się, że te pierwsze są bardziej trwałe natomiast te drugie łatwiej odczytać. W trakcie obrączkowania Pan Dariusz opowiedział młodzieży jak rozpoznać czy ptak jest w dobrej kondycji, jak odróżnić płeć oraz określić wiek ptaka. Każdy z uczniów mógł przyjrzeć się z bliska schwytanym w siatki ptakom oraz towarzyszyć im w trakcie obrączkowania i wypuszczania ich na wolność. Powstało przy tym wiele ciekawych zdjęć. Akcja „Karmnik na składowisku” była dla wszystkich emocjonującym przeżyciem okraszonym sporą dawką wiedzy. Złapano i zaobrączkowano 20 ptaków, w tym jednego mazurka, jedną sikorę modrą i 18 bogatek . Ptaszki te ruszyły z obrączką w świat. Mamy zatem nadzieję, że może ktoś odczyta numer obrączki, prześle dane do Krajowej Centrali Obrączkowania Ptaków, a my dowiemy się jak dalej potoczyły się losy naszych latających przyjaciół. Jeszcze raz dziękujemy Panu dr. Dariuszowi Góreckiemu za podzielenie się z nami swoją ogromną wiedzą i doświadczeniem!!! galeria

zyczenia dzien kobiet projekt"Świat bez kobiet byłby jak ogród bez kwiatów" Pierre de Brantome


Z okazji Dnia Kobiet składamy wszystkim Paniom i dziewczętom życzenia wszystkiego najlepszego, by w każdym dniu roku uśmiech na twarzy Waszej gościł tak samo często jak w tym dniu.

mydełka 5c8 marca….. Jak wykorzystać ten dzień, aby go uczcić? Klasa 5c ze Szkoły Podstawowej nr 7 w Giżycku pomyślała o spędzeniu tego czasu twórczo i aktywnie. Udaliśmy się do Pełnej Chaty w Giżycku, gdzie w towarzystwie p. Agnieszki i p. Ady wykonaliśmy własnoręcznie mydełka. Zabawa była cudowna, a i mydełka wyszły piękne. Zresztą zobaczcie sami Celowo byliśmy wcześniej, aby móc wykonane mydełka wręczyć kobietom Naszego serca :) Pozdrawiamy, klasa 5c galeria

wagaOd dawna mówi się, że uczniowie zbyt dużo dźwigają na swoich plecach. Jak to wygląda w klasie Vh postanowiły sprawdzić uczennice klasy VIII, Natalia i Magdalena. Przeprowadziły zajęcia zatytułowane „Ile waży uczniowski plecak?” Dziewczyny zważyły wszystkie plecaki i okazało się, że jeden z nich waży aż 6,5 kg. Przy pozostałych waga wskazała średnio 4,7 kg. Skąd ten ciężar? Oczywiście głównie z podręczników i zeszytów. Jednak uczniowie przyznali, że często sami dokładają sobie ciężaru, nosząc różne, nie zawsze potrzebne rzeczy. Prowadzące przeprowadziły więc ćwiczenie, które polegało na zapisaniu, co można usunąć z plecaka poza książkami i zeszytami. Lista przedmiotów okazała się długa np. dodatkowe piórniki (niektóre dziewczęta noszą aż trzy), stare kanapki, szczotka do włosów, słuchawki, ładowarka, portfel, zabawki, zapisane stare kartki, śmieci, zepsute długopisy. Uczniowie przyznali,że wiele rzeczy noszą ze sobą, choć można je zostawić w szafce np. strój na w-f, materiały na plastykę i technikę. Uczennice klasy VIII uświadomiły młodszym koleżankom i kolegom, że nadmierne przywiązanie do przedmiotów w plecaku może skończyć się wadą postawy. Aby tego uniknąć należy nie tyko odciążyć plecak ale też właściwie go nosić, oczywiście na obydwu ramionach. Górna krawędź musi znajdować się na wysokości ramion, a dolna na wysokości kości miednicy. Plecak szkolny powinien przylegać do pleców. Paski trzeba koniecznie regulować. Dzięki temu unikniemy brzydkiej sylwetki i problemów z kręgosłupem. A ile waży Twój plecak? Możesz to sprawdzić u p. Ewy Wicha. galeria

rewZa nami pierwszy tydzień zajęć w Bibliotece Umysłu. Był to tydzień "testowy", ponieważ chciałyśmy się przekonać czy tego typu pracownia zainteresuje uczniów oraz czy będą potrafili podporządkować się zasadom tam panującym. Okazało się, że uczniowie naszej szkoły to ludzie niezmiernie ciekawi i odważni, wręcz rządni nowych przygód i wyzwań, a przy tym zdyscyplinowani. Bardzo nas to cieszy! W pierwszym tygodniu funkcjonowania Biblioteki Umysłu zorganizowano zajęcia na 6 długich przerwach i wzięło w nich udział 30 osób. Poza tym na prośbę nauczycieli przeprowadzono 2 dodatkowe zajęcia, w których uczestniczyło 12 uczniów. Nowa sala wzbudziła też niemałe zainteresowanie wśród dorosłych. Odwiedziło ją dotychczas 10 nauczycieli, którzy nie tylko oglądali pomoce, ale także testowali je :-) Zapraszamy na zajęcia w przyszłym tygodniu!

galeria

łyżwyW miniony weekend uczniowie z naszej szkoły jeżdżący na łyżwach długich na torze krótkim w Klubie UKS”SHORT TRACK MOSiR” Giżycko, rywalizowali w dwóch imprezach sportowych - Ogólnopolskich Zawodach Rankingowych i Mistrzostwach Polski Młodzików i Młodzieżowców. Były to dla większości zawodników ostatnie zawody rangi ogólnopolskiej w tym sezonie. Najlepiej z naszych uczniów zaprezentowali się : Zofia Piątek która zdobyła dwa medale , srebrny? i brązowy? i zajęła 3 miejsce w wieloboju zawodów za co otrzymała dodatkowy medal i puchar. Łukasz Piątek podobnie jak siostra zdobył dwa medale srebrny? i brązowy?. Dobrze zaprezentowali się również pozostali nasi uczniowie. Judyta Sakowicz, Milena Sakowicz, Mateusz Stefanowski oraz Zofia Skrajna dla której były to pierwsze zawody. Bardzo dobrze zaprezentowała się Kaja Kisielewska która na trzech dystansach poprawiła swoje czasy oraz uzyskała klasy sportowe KADET???. W Mistrzostwach Polski Młodzików i Młodzieżowców wystartowali też: Weronika Biller, Martyna Kuchta i Aleksander Sakowicz również zajmując wysoko notowane miejsca. Ogólnopolskie Zawody Rankingowe i Mistrzostwa Młodzików i Młodzieżowców były ostatnimi zawodami tego sezonu w których brali udział zawodnicy naszej szkoły. Przyszedł czas na podsumowanie. Po podliczeniu punktów według obowiązujących przepisów możemy pochwalić się dość znacznymi sukcesami. Kategoria Junior F oficjalnie nie zliczana do klasyfikacji ogólnej PZŁS-u ale nie mniej widowiskowa, gdzie rywalizują najmłodsi zawodnicy to dwie nasze uczennice: Zośka Piątek i Judka Sakowicz które nieoficjalnie zajęły 2 i 3 miejsce w tej kategorii wiekowej??. Kategoria Junior E to również dwoje naszych uczniów startujących w tym sezonie Milena Sakowicz zajęła 5 miejsce w klasyfikacji sezonu. Łukasz Piątek 3 miejsce w tej kategorii????. W kategorii Junior D w sezonie 2019 / 2020 startowali: Kaja Kisielewska kończąca sezon na 15 pozycji ,Mateusz Stefanowski – 14 miejsce i Filip Sztafa – 20 miejsce. Juniorzy C to nasze dwie zawodniczki i jeden zawodnik:I tak : Weronika Biller – zajęła ogółem 9 miejsce w klasyfikacji , Martyna Kuchta zajmując 23 miejsce w sezonie nie zaliczy go do najbardziej udanych . Aleksander Sakowicz zajął 5 miejsce. Wszystkim gratulujemy takich lokat i życzymy dalszych sukcesów?????.Oraz podziękowania dla trenerów za pracę nad tym sukcesem: pana Sławomira Treszczyńskiego i Tomasza Sztafy. galeria

ewelinaMichalinko, od tygodnia walczymy z zakupionymi na licytacji puzzlami ? Wszystkie grupy z zajęć korekcyjnych-kompensacyjnych podjęły wyzwanie ich ułożenia. Została już najtrudniejsza część, gdyż każdy element niczym nie różni się od pozostałych. Nie poddajemy się, dlatego zapraszamy wszystkich, którzy chcą się z nimi zmierzyć na przerwach do sali B106. Pozdrawiamy Cię serdecznie ? galeria

rew2Jak już zapewne wszyscy wiedzą dawna sala C06 zamieniła się w Bibliotekę Umysłu. To tu, zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem, odbywają się zajęcia rewalidacyjne. Dzięki nowym sprzętom i pomocom dydaktycznym stały się one bardzo atrakcyjne, co potwierdzają nie tylko nauczyciele, ale także uczniowie. galeria

przerwa aktywnaAktywna przerwa, to projekt-eksperyment, który realizowaliśmy w szkole od 17 do 21 lutego. Jego celem było zaproponowanie uczniom klas I-III alternatywnego sposobu spędzenia długich przerw. W przedsięwzięcie zaangażowali się harcerze oraz ósmoklasiści, którzy codziennie przychodzili na piętro klas młodszych i proponowali różnorodne zabawy np. piłka parzy, ziemia-woda, kolory, głowa-ramiona-kolana-pięty. Nie mogło oczywiście zabraknąć harcerskich pląsów oraz gier zręcznościowych. Hitem okazała się wspólna nauka i tańczenie „belgijki”. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Komu nie przypadły do gustu zabawy w harcerskim kręgu, układał puzzle, grał w dobble, domino lub jengę. Początkowo niektóre dzieci nie chciały angażować się w zabawę, wstydziły się, mówiły, że nie chcą, nie potrafią. Jednak z przerwy na przerwę zainteresowanie było coraz większe, a maluchy pytały ósmoklasistów, kiedy znowu przyjdą. Co eksperyment dał młodszym uczniom? Aktywne, bezpieczne i ciekawe długie przerwy. A co dał starszym uczniom? Szczególnie ósmoklasiści podchodzili do projektu aktywnych przerw z lekką rezerwą. Uważali, że dzieci z klas I-III, to najbardziej hałaśliwa grupa w szkole, której nie da się okiełznać. Po tygodniu nastąpiła zmiana. Niektórzy zadeklarowali, że mimo zakończenia akcji nadal będą odwiedzać młodszych kolegów na długich przerwach i angażować ich do zabawy. Dziękujemy wszystkim uczniom za zaangażowanie w aktywne przerwy. galeria

wykrzyknikW ramach akcji dotyczącej walki z hałasem, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczniów wrażliwych na dźwięki od dnia 2 marca w naszej szkole nie będzie ŻADNYCH DZWONKÓW! Na korytarzach i w salach są zegary, które z pewnością pomogą nam regulować czas pracy. Prosimy uczniów o punktualne przychodzenie na zajęcia. Brak dzwonka nie jest usprawiedliwieniem spóźnienia. Uczmy się kontrolować czas.

BartekW XIV Festiwalu Piosenki Europejskiej, organizowanym przez Szkołę Podstawową nr 3 w Giżycku, naszą szkołę reprezentował uczeń klasy 5b Bartosz Skórnóg. Wykonał francuską kołysankę "Au clair de la lune". Ucznia przygotowała pani Joanna Bossowska. Gratulujemy udanego występu?