87 428 90 60  
sekretariat@sp7.gizycko.pl

ul.Wodociągowa 8
11-500 Giżycko


Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /templates/dd_speedtruck_109/functions.php on line 201

unicefMiędzynarodowy Dzień Praw Dziecka z UNICEF to wydarzenie, które jednoczy wszystkie dzieci na świecie. W tym dniu w wielu krajach, dzieci oraz dorośli podejmują wspólne inicjatywy, aby uczcić rocznicę uchwalenia Konwencji o Prawach Dziecka. Do akcji zorganizowanej przez UNICEF przystąpiła także nasza ,, Siódemka ”. Szkoła zaplanowała w ramach tego wydarzenia liczne przedsięwzięcia. W klasach zostały przeprowadzone zajęcia w oparciu o przygotowane przez UNICEF scenariusze. A to wszystko po to, aby przybliżyć uczniom temat Konwencji Praw Dziecka oraz w jaki sposób można przeciwdziałać dyskryminacji. Pogadanki, filmy, prezentacje – to tylko niektóre działania. Dodatkowo na holu głównym została wyeksponowana gazetka związana z tym wydarzeniem. W związku z tym, iż tegoroczne obchody Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka zbiegły się z terminem wielkiego święta sportu - Mistrzostw Świata w piłce nożnej – w naszej szkole również odbyły się sportowe rozgrywki. Sport łączy ludzi i tak też było u nas. Razem z naszymi kolegami z Ukrainy rozegraliśmy turniej piłki nożnej, zaś uczestnicy utworzyli zgraną - ,,Drużynę Praw Dziecka”. Dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się do naszej akcji. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z tego wydarzenia. galeria

pływanieMichał Komosiński - uczeń naszej szkoły -w listopadowych zawodach pływackich zdobył aż 6 medali! Trzy z nich - 1 srebrny i dwa brązowe - wywalczył w Mistrzostwach Województwa Warmińsko- Mazurskiego Okręgowego Związku Pływackiego w Olsztynie, które odbyły się 11-12 listopada. Trzy kolejne - 1 srebrny i 2 brązowe - Michał zdobył w XVII Jesiennych Ogólnopolskich Zawodach Pływackich o Puchar Burmistrza Miasta Giżycka, które zostały rozegrane 26-27 listopada. Serdecznie gratulujemy sukcesów i wyśmienitej formy pływackiej! Czekamy na kolejne spektakularne osiągnięcia Michała.

polski lekturaJeśli słyszycie nieco więcej hałasu w sali, w której mamy lekcję języka polskiego, to nie obawiajcie się, że rozrabiamy. My bardzo ciężko grywalizujemy ze sobą. Podzieleni na cztery grupy: Zielonych, Czerwonych, Fioletowych i Niebieskich, zdobywamy punkty podczas omawiania lektury ,,Chłopcy z Placu Broni". Mieliśmy już bitwę na pytania! Amunicją były kulki z papieru, na których zapisaliśmy wcześniej zagadki dla przeciwników. Zabawa była przednia. A ile zgromadziliśmy przy okazji wiedzy na temat książki! Dzisiaj rozwiązywaliśmy zadania na stacjach zadaniowych. Och, ileż to trzeba było naszukać się informacji w książce, ile w Internecie, ile razy udowodnić, że dobrze poznaliśmy utwór, żeby otrzymać kolejne punkty. Napociliśmy się nieźle. Ciekawe, co jutro Pani wymyśli? Ciekawe, która drużyna zwycięży? A Wy, którą obstawiacie? galeria

Fotoram.ioKolejne sukcesy sportowe Maksymiliana Nowaka z klasy 4 b. Na XVII Ogólnopolskich Zawodach Pływackich O Puchar Burmistrza Miasta Giżycko. Maksymilian zdobył w 4 startach 4 medale, złoto - 100 dowolny, 50 motylkowy, srebro - 200 dowolnym oraz brąz - 100 grzbietem. Za zdobyte wyniki uplasował się na drugim miejscu w klasyfikacji ogólnej, zdobywając tym samym Puchar Burmistrza.

6a29 listopada zorganizowaliśmy klasowe Andrzejki. Wśród płomieni świec było mnóstwo zabawy i śmiechu, zwłaszcza podczas wróżb przygotowanych przez nasze koleżanki Zosię, Lenkę, Olę i Kasię. Kasia w tym dniu zamieniła się w prawdziwą wróżkę. Tradycyjnie zadbaliśmy również o dobry poczęstunek. Tym razem była to pizza, którą wybieraliśmy wspólnie. Było pysznie, wesoło i szkoda, że tak krótko. Po zabawie andrzejkowej pozostawiliśmy idealny porządek, za co pochwaliła nas pani sprzatająca naszą klasę, a pani wychowawczyni utrwaliła na zdjęciu:-). Wspólnie dbamy o otoczenie. Czekamy na następną, klasową imprezę. galeria

ale akcjaSiódemka wystartowała w konkursie #Ale Akcja z Pekao, uczniowie z klas VIII pokazali w nagranym filmiku, że koszykówka jest dla każdego!
Czekamy na rozstrzygnięcie pierwszego etapu.
Trzymajcie kciuki.

Film

historiaJak co roku nasza szkoła wzięła udział w akcji BohaterON- włącz historię, która ma na celu upamiętnienie i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego. Warunkiem udziału w projekcie było przeprowadzenie zajęć o Powstaniu Warszawskim według scenariusza zaproponowanego przez autorów akcji. Takie lekcje zorganizowali nauczyciele historii w czterech klasach ósmych. Uczniowie obejrzeli film z cyklu „Co za historia” a następnie przygotowali infografiki dotyczące zagadnień związanych z Powstaniem Warszawskim. Przedstawienie tematu w przystępny, jasny i przykuwający uwagę sposób, było nie lada wyzwaniem. W poprzednich latach uczniowie wykonywali też kartki – laurki dla Powstańców. Obecnie zastąpiły je wpisy na portalu www. dumnizpowstancow.pl. Jest to nowe, wirtualne miejsce pamięci o Powstańcach i Powstaniu Warszawskim. W imieniu społeczności szkolnej wpis zamieściła kl. 8h. „Kochani Powstańcy Warszawscy. Chcemy Wam serdecznie podziękować za Waszą niezwykłą wytrwałość i odwagę; za to, iż gdy nie było nadziei uparcie walczyliście do ostatniej kropli krwi.” Serdecznie dziękujemy za zaangażowanie nauczycielom historii oraz ósmoklasistom.
galeria

dzień patrona22 listopada podczas lekcji wychowawczej wybraliśmy się na krótką wycieczkę do miejsca pamięci o patronie naszej szkoły. Zapoznaliśmy się z informacjami umieszczonymi na głównym holu szkoły oraz obejrzeliśmy prezentację przygotowaną przez byłą uczennicę siódemki. Ponieważ w listopadzie obchodzimy dni Patrona Janusza Korczaka, taka lekcja była świetną okazją by lepiej poznać tę wspaniałą postać. Dziękujemy zespołowi do spraw promocji szkoły za przygotowane materiały informacyjne oraz ciekawe konkursy. Klasa VIa z wychowawcą J. Morską galeria

kodowanieUczniowie na zajęciach dodatkowych z podstaw kodowania uczą się programowania dronów, zakupionych z projektu Laboratoria Przyszłości. Drony, które posiadamy w szkole pozwalają na naukę programowania w językach Scratch, Python i Swift. Zajęcia z wykorzystaniem dronów rozwijają u uczniów najbardziej potrzebne w XXI wieku kompetencje takie jak logiczne myślenie, planowanie czy analiza.