Szkoła Podstawowa nr 7 im. J. Korczaka w Giżycku otrzymała dofinansowanie w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021 – 2025” w łącznej kwocie 15 000 zł. Zgodnie z wytycznymi programu środki finansowe zostaną przeznaczone przede wszystkim na zakup nowości książkowych oraz elementów wyposażenia do biblioteki szkolnej, a także promocję czytelnictwa.
Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /templates/dd_speedtruck_109/functions.php on line 201
Konkurs plastyczno-graficzny „Mój wygląd świadczy o mnie” dobiegł końca. Dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w szkolną akcję Szkoły Dobrego Wychowania. Pokazaliście, że doskonale znacie zasady savoir-vivru w ubiorze dostosowując strój adekwatnie do sytuacji.
Kochani! Dziękujemy za Wasze zaangażowanie i wspólną zabawę podczas świętowania Dnia Pluszowego Misia. Celem naszej akcji było również zwrócenie Waszej uwagi na wyjątkową moc przytulania, które, jeśli jest regularnie praktykowane, działa niemal jak lekarstwo. Przytulanie wpływa pozytywnie na nasze emocje, łagodzi stres, napięcie i zmęczenie. Pobudza również do pracy układ odpornościowy, pomagając w ten sposób zwalczać infekcje. Przytulanie zbliża ludzi, pogłębia relacje międzyludzkie a dodatkowo, badania pokazują, że ma dobroczynny wpływ na osoby leczące się na depresję. Zapraszamy na krótką fotorelację z obchodów Dnia Pluszowego Misia w naszej szkole!
22 listopada obchodzono w szkole Światowy Dzień Życzliwości. W tym dniu było słonecznie, radośnie - królował kolor żółty i zielony. Każdy mógł zrobić przyjemność drugiej osobie wręczając mu karteczkę z miłymi słowami. Dodatkowo uczniowie zagłosowali i wybrali Najżyczliwszą osobę pracującą w SP7. I miejsce zajął p. Tadeusz Więcek (konserwator), II miejsce p. Monika Koniuszewska (jęz. angielski) III miejsce - p. Wanda Doliasz i p. Bożena Gago (edukacja wczesnoszkolna). Gratulujemy wygranym i dziękujemy uczniom za udział w zabawie.
Gminny Ośrodek Kultury i Rekreacji w Wilkasach ,jak co roku, 19 listopada gościł miłośników pięknego czytania i dobrej książki. Był to już XXII Powiatowy Turniej Pięknego Czytania „Czytamy klasykę polską i światową”. Jak zwykle zainteresowanie imprezą było duże. Na scenie zaprezentowało się około 40 uczestników, wśród których znaleźli się uczniowie szkół podstawowych, średnich, a także osoby dorosłe, co na pewno stanowi dodatkową atrakcję tych literackich spotkań. Profesjonalne jury pod przewodnictwem aktora i założyciela teatru IOTA, pisarza oraz pedagoga oceniało wykonawców, zwracając uwagę na dykcję, interpretację, intonację oraz ogólny wyraz artystyczny. Najlepsi mieli szansę na zajęcie trzech miejsc na podium, jury pomyślało również o trzech wyróżnieniach. Naszą szkołę reprezentowała drużyna w składzie: Lena Duszyńska (8f), Błażej Sierko (8f) oraz Dawid Rybaczek (6b). I choć tym razem nie udało nam się wywalczyć żadnego z trzech pierwszych miejsc, bardzo cieszymy się z wyróżnienia Dawida, który pięknie zaakcentował obecność młodzieży z SP7 na turnieju. Gratulujemy Dawidowi i serdecznie dziękujemy jego nauczycielce– p. Edycie Martynie - za wzorowe przygotowanie chłopca do występu. Z satysfakcją odnotowujemy, że zainteresowanie słowem pisanym i klasyką literatury jest wciąż żywe wśród naszej młodzieży. Ci, którzy sięgają po książki wiedzą ,że : „Kto czyta – żyje wielokrotnie, kto zaś z książkami obcować nie chce, na jeden żywot jest skazany”. Do zobaczenia na turnieju za rok!
Z okazji święta bibliotek w naszej szkole odbyły się konkursy w dwóch kategoriach wiekowych. Pierwszy z nich polegał na wykonaniu zakładki do książki, która jest – co wie każdy czytelnik – bardzo potrzebnym przedmiotem. Dodatkowo jej plusem jest wygląd zachęcający dzieci do czytania. Takie to kolorowe i o różnych kształtach zakładki przynieśli uczniowie z klas II oraz III na konkurs w bibliotece szkolnej. Konkurencja była ogromna, gdyż wszystkie prace prezentowały się znakomicie. Zachęcam do obejrzenia zdjęć, które być może staną się inspiracją do samodzielnego wykonania zakładki własnego pomysłu. Drugi konkurs był skierowany do uczniów klas IV – VIII. Tu również nie zabrakło ciekawych prac, które przedstawiały własną wizję promocji czytelnictwa i biblioteki. Uczniowie stanęli na wysokości zadania prezentując prace w różnych formatach, wykonanych dowolną techniką. Zachęcali innych do czytania wymieniając cały szereg korzyści, między innymi: